چاپ
بعد از باز گذاشتن ورود پول های بی هویت/ ادامه سیاست «خودگردان» برای اکران نوروز

30نماایران: این روزها حجم بالایی از اخبار سینمایی به اکران نوروزی محدود شده است و در این میان حتی نام برخی فیلم ها مطرح می شود که پیش از این، برای آن برنامه تبلیغاتی خاصی مطرح نشده بود اما فضای رسانه ای وابسته به جیب تهیه کنندگان منجر به انتشار این گونه اخبار می شود.

به گزارش سایت ۳۰نماایران، هرساله اکران نوروزی سینمای ایران متقاضیان زیادی دارد به طوری که شش ماه اول سال برای فیلم هایی پر می شود که به واسطه رانت و  روابط می توانند سینما بگیرند اما امسال جزو نمونه های جالب است، از فیلم هایی که با پروپاگاندای ندادن فیلمشان به جشنواره برای اکران آماده شدند تا کارگردانانی که با انشار یک پست اینستاگرامی خواستار اکران نوروزی شدند.

طبیعی است که الویت اکران نوروزی در اختیار فیلمهایی باشد که در جشنواره فیلم فجر با استقبال مردم و داوران روبرو شده باشد و چیدمان در حرفه ای ترین شکل ممکن انجام شود و تنوع ژانری و مضمونی و بازیگران آن لحاظ شود تا سینمای ایران در سال ۹۸ استارت خوبی در اکران داشته باشد و در این میان سازمان سینمایی که نشان داده است در تولید به سیاست خودگردانی رسیده است و فارغ از هرگونه نظارت و تعریف ساختاری برای سینمای استراتژیک و نظام دچار یک آفتی در تولید با ورود پول های بی هویت شده است، این روند در اکران هم ادامه پیدا کرده است تا همه فیلم های حاضر و غایب جشنواره متقاضی اکران نوروزی شوند و از این فضا برای پروپاگاندای خود استفاده کنند و سازمان سینمایی هم مشغول جمع آوری لیست برای انتشار!

سازمان سینمایی بهتر است در دوره تازه که با شعار شفافیت آغاز کرده است و سیاست شان تنها به انتشار برخی گزارش های بی حاصل از برنامه های سازمان و رسانه ها محدود شده است به سمت تقویت سینمای ملی در تولید و اکران در نظام تولید سلامت ورود کند و  حمایتش را از اکران در سال ۹۸ قویت کند و به جای صرف بودجه در جشنواره های مختلف و موسسه های وابسته، به اکران توجه جدی داشته باشد تا بخش خصوصی واقعی بدون وابستگی به پول کثیف بتواند جایش را در سینما باز کند و بنیاد سینمایی فارابی را فعال تر کند تا سینماگران در شرابط برابر فیلم بسازند.

عکس تزیینی است از سریال محبوب بریکینگ بد

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :